Ocean beach

8 mei 2018

6-5

Ik werd wakker met mijn nieuwe kamergenoten. Het zijn drie Amerikaanse meiden en ik moet zeggen dat ze goed voorbereid zijn. Ze zijn op een tripje van een week en hebben 6 paar schoenen mee. Per week. Ze liggen er savonds op tijd in en hebben een fijn ochtend ritueel. Het kost ze even ruim een uur om op te maken en de juiste kleren te kiezen. Dit hele proces gaat met veel overleg, nu zou ik liever gewoon doorslapen, maar helaas moest ik ze van advies voorzien. Alle advies was voor niets want na een half uur waren ze klaar met het ontbijt en begon het proces opnieuw voor de trip naar het strand.

Ik kon rustig ontbijten in het zonnetje in de patio en daar hoorde ik dat el Classico in tien minuten begon. Dus gingen we naar de kroeg om de wedstrijd te zien. Na de wedstrijd schoven we naar de volgende bar voor wat hamburgers. Op een gegeven moment was het drie uur en had ik nog weinig daglicht gezien dus ging ik op avontuur. De helft van de groep vloog naar huis, dus ik pakte weer een fiets. Ik ging onderweg naar la jolla (uitspraak: la hoja).

Bij la jolla zijn er mooie cliffs en grotten, maar vooral heel veel kilometers strand. Ik ben meters en meters langs het strand gelopen over de Mission Beach boardwalk. Het is heel grappig te zien hoe iedereen hier op zijn eigen manier geniet en paradeert. Iedereen is aan het showen op zijn eigen manier. Heel veel mensen cruisen op aparte fietsen/rolschaatsen/skateboarden. Ik heb zelfs hardlopers achter een kinderwagen gezien. Blijkbaar willen heel veel mensen hier een statement maken of een bepaald imago over brengen. Ik vond het prima want het was allemaal erg vermakelijk.

Na heel lang lopen kwam ik aan bij ambrogio 15. Misschien het beste Italiaanse restaurant waar ik tot nu toe gegeten heb. Het was super Italiaans, met zelfs oude mannetjes in Ferrari jasjes.

Terug bij het hostel genoot ik van m'n 3 dollar flesje wijn. Er zijn hier zoveel toffe mensen en we gingen samen nog even de kroeg in. Met de nadruk op even. Hier wordt om half 2 de last call omgeroepen. Dat betekent niet dat je dan nog snel een drankje kan halen, want tien minuten later wordt je er uitgetrapt.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade