Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
206

Over mijn reis

Oké het plan is als volgt. Beginnend met vandaag ben ik 70 dagen op pad. Vandaag vlieg ik naar New York, daar verblijf ik vijf dagen. Als die voorbij zijn vlieg ik door naar Chicago, ook daar blijf ik 5 dagen. Na Chicago staat er een RV (camper) op mij te wachten bij de fabriek in Forest City om vanaf daar naar Los Angeles gebracht te worden. Een afstand van rond de 2000 mijl langs onder andere route 66 en de Grand Canyon. Ik heb daar ongeveer 20 dagen de tijd voor. Als ik vervolgens in LA ben verblijf ik daar een tijdje, huur vervolgens een auto en ga Californië en Nevada verkennen. Op mijn lijstje staan onder andere San Francisco, Las Vegas en Yosemite park en de Death Valley. Wat ik precies wel en niet ga doen hangt een beetje af van wat ik met de camper al wel of niet mee heb kunnen pakken. Als ik daar vervolgens klaar mee ben reis (waarschijnlijk vlieg) ik naar Seattle om daar mijn laatste dagen te vertoeven om vervolgens via Manchester weer naar huis te vliegen. (Als het goed is heb ik in de foto's nog een plaatje van mijn ruwe planning toegevoegd)

Maar, waarom?

Goede vraag, heb ik ook niet een heel eenduidig antwoord op.
In het kort: de mensen, de natuur en de omvang fascineren me.
In het lang Amerika heeft mij heel lang al gefascineerd. Niet per se als het land waar ik naar op kijk, het land van mijn dromen (the American dream). Maar meer als fascinerend verschijnsel. Een land dat belachelijk groot en divers is, dat opgesplitst is in vijftig aparte staten en toch een bepaalde gezamenlijke identiteit heeft kunnen ontwikkelen. De plek waar alle goud- en gelukszoekers zich een plekje eigen hebben gemaakt, maar tegelijkertijd steeds strenger wordt op immigratie en nieuwe (maar wel zeker soortgelijke) dromers probeert te weren. Ik ben persoonlijk gewoon heel erg benieuwd naar hoe een 'echte Amerikaan' leeft, wat hij of zij denkt (bv. hoe zij ooit Trump hebben kunnen verkiezen) en hoe zij over de rest van de wereld denken. Daarbij kan ik ook niet wachten om een aantal van Amerika's enorme natuurparken te verkennen. Als ik tijdens dit alles ook nog het een en ander kan oppikken over de oorsprong van de blues en rock n roll is voor mij m'n missie geslaagd.

Bezochte landen

Ik heb 2 landen (1%) bezocht: