We made it! - Long Beach

20 april 2018 - Long Beach, California, Verenigde Staten

Hiep hoi,

het doel is gehaald: we (ik) hebben de oostkust bereikt. Na meer dan 4000 kilometer is eindbestemming Los Angeles bereikt. En dat alles met de camper en mijzelf nog in goede staat. Ik ben dan ook behoorlijk trots op mezelf. Verder kreeg ik vanochtend nog goed nieuws van de examencommissie, want ze hebben na mijn bezwaar alsnog besloten om mijn vrije keuze minor goed te keuren, waardoor ik nu officieel afgestudeerd psycholoog en bedrijfskundige ben.

Zoals Bram Vermeulen (weliswaar sarcastisch) zingt:

Wat een bestaan
Wat een luizenleven
Het kan niet stuk
Wat een geluk

Verder deed vanochtend de telefoonmaatschappij nogal vervelend omdat zij vonden dat het na één maand de hoogste tijd was om mijn prepaid abonnement van twee maanden maar eens te laten verlopen, maar ook dat was na een aantal keer bellen en een heel raar chatgesprek met de helpdesk weer verholpen.

Verder bestond de dag voor een groot deel uit schoon maken: mijn kleren en mijzelf, maar vooral de camper. Morgenochtend moet hij ingeleverd worden dus de camper moest er weer als nieuw uitzien. We zijn wat dat betreft een aardig stuk gekomen. Gelukkig helpt het dat de camper ook vrijwel nieuw is. Morgen moeten we nog even de tank opvullen, het riool legen en de buitenkant poetsen en dan is het om elf uur vaarwel camper en ben ik vanaf dan weer op anderen aangewezen qua transport.

Gelukkig hebben we vandaag meer gedaan dan alleen poetsen. We zijn weer een uurtje verplaatst, van La Verne naar Long Beach. Beide zijn voorsteden/wijken van LA, maar het was toch even een uurtje rijden. Een deel van deze wegen waren drukke zevenbaanswegen dus dat was nog wel even spannend. Ik had dan ook geen zin om vlak voor de eindstreep nog schade op te lopen. Het verkeer lijkt hier een voorkeur te hebben voor chaos. Rechts inhalen is dan ook even normaal als links inhalen. Omdat ik vastberaden was schadevrij aan te komen heb ik besloten zoveel mogelijk rechts te houden zodat ik maar aan één kant ingehaald kon worden. Als een werkelijke bejaarde heb ik LA doorkruist, maar ik kan nu wel zeggen dat ik schade (claim)vrij Golden Shores RV park heb bereikt. Dit park is van hetzelfde kaliber als het vorige park. Dat wil zeggen, weer een zwembad en hot tub en mede reizigers van een iets hogere sociaal economische klasse.

Dat was ook het voornaamste dat zichtbaar was aan long beach. Long beach is een heel decadent plaatsje. Alle straten zijn schoon, de gebouwen zijn goed onderhouden en de mensen zijn mooi en verzorgd. Het lijkt de ideale woonwijk, kinderen kunnen veilig naar school, het ligt vlakbij het strand, er staan mooie huizen, maar ook: het is wat saai en degelijk. Althans dat is wat wij vonden toen wij Long Beach over liepen (die ook redelijk lang was, we hebben vandaag weer ruim de tien kilometer wandelen gepasseerd). Het toppunt was het eilandje Napels: een volledig aangelegde woonwijk waarin elk huis aan het water lag. Alle huizen waren villa's en iedereen had een boot. Vast fijn om te wonen, maar het kwam op mij over als een beetje geforceerde replica van Venetië.

S'avonds zijn we uit eten geweest. Ten eerste zodat we niet hoefden te koken en dus onze keuken niet weer vies hoeven te maken. Ten tweede zodat we niet hoefden te koken en dus onszelf culinair eens een plezier konden doen.

In het begin van de wandeling kwamen wij een stelletje tegen uit Drachten. Zij hadden ook eenzelfde camper verplaatst, maar een totaal andere route genomen (over het noorden, langs Denver). Anders dan de route hadden zij exact dezelfde dingen meegemaakt qua camper. Zij hadden ook problemen met de watertoevoer, deuren die open waaiden, brandalarm dat constant afging en nog wat dingen. Heel grappig om te horen dat zij exact dezelfde 'problemen' hadden onderweg. Iets minder grappig echter voor degene die deze camper van plan is om te kopen. Voor meer dan 86 duizend dollar koop je blijkbaar een camper met aardig wat fouten en slordigheden. Daarbij was het ook wel een soort van goed om te horen dat zij allerlei zaken per ongeluk gesloopt hebben onderweg, dat verhoogt mijn kansen op het terugkrijgen van mijn borg morgen.

Ongeacht of ik morgen mijn borg terugkrijg of niet, is morgen sowieso mijn roadtrip afgelopen. Tot aan vandaag had ik in grote lijnen mijn reis wel uitgestippeld. Ik had bedacht dat als ik dit allemaal zou doen ik mezelf een flinke man zou vinden en als ik dit had gedaan dan kon ik vanaf daar wel zien of ik nog verder wou of niet. Ik vind mezelf dan inmiddels ook een flinke man. En ondanks dat ik mijn vriendinnetje af en toe best wel mis kies ik er toch nog voor om hier nog een tijdje te blijven. De exacte agenda heb ik dus nog niet, maar ik denk dat ik de komende dagen een beetje rustig aan ga doen hier langs de kust. Af en toe naar het strand, wat dingetjes zien in de stad en gewoon even een tropische vakantie houden. Wie weet zelfs surfen, misschien ook niet. Het weer ziet er goed uit voor de komende dagen overdag rond de 25 en snachts rond de 14.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Astrid:
    20 april 2018
    Hey patje.
    Je bent inderdaad een flinke man.
    Wij zijn super trots op je hoe je het allemaal gedaan hebt.
    Groetjes mama x.
  2. Piet:
    20 april 2018
    Hey Patrick,
    Ook je schoonfamilie is trots en toch wel een beetje jaloers op je.
  3. Ted:
    24 april 2018
    Een flinke man maar met een smalle blaas. Dat compenseert weer mooi