Las Vegas

2 mei 2018

30/4

Ik werd fris wakker na een rustige nacht in mijn prachtige appartement met privekamer. Uitrusten was vandaag dus niet nodig en ik besloot maar eens te kijken wat er op de las Vegas strip te doen was. Sochtends lag er iets wat op kots leek voor m'n deur en ik heb de persoon waar ik dit appartement mee deel nog niet gezien dus ik heb zo mijn vermoedens...
Eenmaal op de strip had ik honger en zag ik iemand aan de bar zitten met een biertje. Ik ging er naast zitten bestelde een broodje kip en ook maar een biertje. De jongen bleek al 30 en in de ICT te werken vanuit north Carolina. Hij kwam hier voor een beurs over software voor de beveiliging en opslag van software. Blijkbaar hebben deze mensen een glamourbeurs nodig in een groot hotel in las Vegas. Maar prima, zij mogen ook af en toe lol hebben.

Eenmaal op de strip was het precies wat je verwacht. Grote casino's, hele grote casino's. Het idee is bij ieder gebouw hetzelfde: een opvallende toren met in de kelder een groot casino daar omheen en bovenop veel dure winkels en voor de rest heel veel hotelkamers. Als je over de strip loopt, loop je zelden langs de weg. De stoep wordt hier constant omgeleid over allerlei grote bruggen en vreemder nog: door de hotels heen. Op de weg het hotel in kan je net als op Schiphol op een mooie lopende band staan. De weg eruit is vaak een omweg en zonder roltrappen.

Alles draait hier om mensen de casino's in te lokken. Overal hangen ook camera's en locals zijn niet te vinden. Dat is ook niet gek, want anders dan de strip en Downtown is er weinig in las Vegas. Er lopen nog een paar straten parallel aan de strip en direct daarna is het enige wat er te vinden is kilometers aan woestijn.

Nadat ik wat foto's op Snapchat had gestuurd kreeg ik een gokopdracht. Ik moest namens een onbenoemde cliënt 250 dollar op rood zetten. Het MGM grand was het casino waar het moest gebeuren dus ik ging op pad. Geld pinnen kost in de casino's 8 dollar per transactie maar dat moet je dan maar op de koop toe nemen. Ik zeg verder niet of er geld gewonnen is of niet, maar dan weten jullie wel genoeg.

Een minuut later stond ik weer buiten, of tenminste dat dacht ik, ik was bij het spa resort. Ik was inmiddels drie uur op de strip en had het eigenlijk al wel een beetje gezien. De gebouwen zijn wel bijzonder, maar anders dan gokken was er niet zoveel te doen. Maar voor het New York New York hotel was er iets zeldzaams: een pleintje met live-muziek, kleine barren en zelfs, gezelligheid. Ik werd vergezeld door wat zwervers, waarvan een zei dat hij 600 duizend dollar heeft moeten betalen voor de behandeling van z'n kanker. Ik was goed gelovig en verbaasde me weer eens over dit land. Toen hij echter zijn verhaal afstak over hoe hij in notime van 10 duizend dollar 10 miljoen kon maken was het wel weer klaar.

Dan nog wat hoogtepunten van de strip:
-Ceasars Palace huist prachtige winkelcentra met enorme standbeelden.
-Het Bellagio heeft hele mooie fonteinen voor de deur en een bloementuin binnen (vol tulpen) 🌷
-The mirage heeft een geweldige Beatles show van Cirque du Soleil.
-De belachelijk dure winkelcentra hebben hier en daar Kingsgallerijen van rijke artiesten staan die in principe musea opzich zijn. In de grote steden zie je steeds vaker winkels van national geographic staan. Het is echt de moeite om daar even in te gaan en gewoon de foto's te bewonderen. Het personeel legt je graag alles uit.

De show was iets heel anders dan ik had verwacht, ik verwachtte een soort coverband maar dit was veel en veel beter. Het was een soort circus maar dan in de stijl van een bizarre psychedelische trip. Overal waren kleuren, trapezes, kostuums, en alles even bizar. Alles kwam uit de grond of uit de lucht en heel veel tegelijk. Ik denk dat de gehele cast zeker 50 man was. En het mooiste: omdat ik de mensen achter de kassa uitgelegd wat Nederland was zat ik zomaar op de eerste rij (het was toch maar half uitverkocht).

Dit was het ongeveer wel weer voor vandaag. Door las Vegas struinen is echt een zware bezigheid, je maakt extreem veel kilometers en het voelt een beetje als een heeel lange dag winkelen.

Morgen een nieuwe kans, ik heb de strip nu wel gezien: morgen maar eens kijken wat downtown te bieden heeft.

1. Alexander Singerling:
    2 mei 2018
    Wat een verschil met het midden oosten waar altijd een oorlogsdreiging is.
    Wat dat betreft waar je zit is de kans dat je dan in de armoede beland weer aanwezig
    dus ja wat is dan beter?
    Best interessant dat het leven 2 kanten heeft zo blijft men leren het ga je goed .

GR Sander