La 5

25 april 2018

24/5

Hoi hoi,

Geloof het of niet, vandaag een kort verhaal.

Sochtends een beetje geprobeerd uitgeslapen, toen wat gezeten in de tuin van het hostel. Daarna naar het Getty center geweest. Een heel groot wit stenen/marmeren bouwwerk ergens in de heuvels van Bel Air. Qua architectuur en uitkijkpunt over de stad opzich al het bezoeken waard. Daarbij was er ook nog een enorm groot en gratis museum met echt een goede collectie in het terrein verwerkt. Ik was vandaag weer met Dominique en Tom op pad. Zij waren niet zo gefascineerd als ik was dus ik voelde me bij vlagen als een schooljuf/reisleider met een groep van vermoeide kindjes achter me aan die niet meer wilden. Toch was het leuk en heeft het het merendeel van de middag geconsumeerd.

Daarna naar downtown gegaan. Downtown voelt wat verlaten. Er staan prachtige enorme art deco hotels en kantoren maar zelden zijn ze volledig gevuld of onderhouden. De straten zijn gevuld met zwervers en het verkeer is rustig. Dat bracht me op de vraag: wat is er gebeurt met de downtown van LA. Blijkbaar is de meeste industrie en diensten verplaatst naar Orange county en het toerisme verhuist naar Hollywood, Venice beach en Santa Monica. Midden in downtown staat de Grand central market. Een toffe grote hal gevuld met allerlei voedseltentjes. Een mooie plek voor het avondeten inmiddels al weer. S'avonds zijn we naar the laugh factory. Hier hebben we een comedyshow gezien van 5 artiesten die allemaal ongeveer een half uurtje hun zegje mochten doen. De zaal was klein en de sfeer was goed. Ik blijf het toch altijd bijzonder vinden hoe snel en grappig die gasten kunnen reageren in de gesprekjes tussendoor. Alle artiesten waren betrekkelijk kleine namen waardoor ze zich extra hard bewezen en hun best deden. De laatste comedien deed het schreeuwend, zonder microfoon. Na afloop bleven de artiesten gewoon hangen en kon je een praatje met ze maken. Leuke ervaring, leuke sfeer, leuke dag.

Tot morgen!

1. Piet:
    25 april 2018
    Hey Patrick,

Je spreekt zoveel mensen volgens mij lukt dat met Ibrahimovic ook nog wel.